Millennials, de generatie mensen die geboren is tussen 1981 en 2000, vinden reizen belangrijker dan het bezit van een eigen huis of auto. Ze vinden het belangrijk dat hun vakantiefoto’s worden ‘geliked’ door hun vrienden en willen graag een authentieke reiservaring. Dit zijn enkele conclusies uit het onderzoek ‘Millennial Traveller Report’, dat werd uitgevoerd in opdracht van Expedia.

Tablet_1100x612

De waarde die millennials hechten aan reizen is ongekend groot. Ze investeren liever in een mooie reis, dan in het kopen van een huis en een auto. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat deze generatie is opgegroeid met internet en social media, en daardoor een grotere verbondenheid voelt met de wereld dan andere generaties.

Millennials en social media
Een van de opvallendste uitkomsten van het onderzoek is dat één op de drie millennials enthousiaste reacties en ‘likes’ van vrienden op vakantiefoto’s net zo belangrijk vindt als de reiservaring zelf.

Millennials

Ook zegt 42% van de millennials beïnvloed te worden in de keuze van hun vakantiebestemming door wat ze voorbij zien komen bij contacten op hun sociale netwerken.

Millennials

Authentieke reiservaringen
Twee op de drie millennials zijn op zoek naar authentieke reiservaringen. Het ontdekken van verborgen parels, reizen buiten de gebaande paden en leven als een local zijn belangrijk. De reiservaring moet wel geverifieerd zijn door hun netwerk, want ze willen niet het risico lopen dat de reis tegenvalt. Deze authentieke bestemmingen moeten echter wel veilig zijn; 59% van de millennials is bezig met zijn/haar veiligheid op reis. Dat percentage ligt beduidend hoger dan onder niet-millennials.

Millennials authentiek reizen

Technologie is belangrijk
Millennials vinden dat technologie reizen gemakkelijker maakt. Zestig procent is geïnteresseerd in reizen met wearables om bijvoorbeeld notificaties tijdens de reis te ontvangen. Daarnaast wil 68 procent gebruikmaken van een slimme reiskoffer die te traceren is met de smartphone. Om nieuwe reisbestemmingen te ontdekken wil vijftig procent van de onderzochte millennial-generatie Virtual Reality gebruiken om van tevoren al rond te kunnen kijken op de vakantiebestemming. Technologische reisgadgets zijn dus zeer gewenst.

Het onderzoek is uitgevoerd onder 8.000 consumenten tussen 16 – 64 jaar oud in acht landen.

Reacties

Geef een reactie

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*